Projekt edukacyjny „Pomaluj mój świat”
Realizacja od września 2019r. do lutego 2020r. konkursu – projektu, którego organizatorem jest Studium Prawa Europejskiego pt.: „Pomaluj mój świat”. Celem przedsięwzięcia jest:
– rozwijanie kreatywności i uzdolnień plastycznych,
– rozwijanie aktywności artystycznej dzieci, poprzez popularyzowanie różnych form plastycznych,
– dostrzeganie tego co piękne i ważne,
– dzielenie się swoją wiedzą i angażowanie w wykonywane prace.
W ramach konkursu Rada Pedagogiczna wybrała 6 zadań do realizacji:
– udział koordynatora projektu w formie e-learning w kursie „Plastykoterapia (terapia wizualna) w praktyce przedszkolnej,
– zorganizowanie zajęć plastycznych, na których dzieci przygotowały wybrane znaki drogowe, prezentacja ich,
– zorganizowanie w ramach tygodnia polska złota jesień konkursu plastycznego pt.: „Jesienny spacer”- ocena prac przez dzieci,
– wykonanie bożonarodzeniowej kartki lub szopki, wspólnie z rodzicami, ocena,
– „Karnawał w przedszkolu” przygotowanie strojów, masek karnawałowych, które będą prezentowane na balu karnawałowym,
– zorganizowanie wewnątrz przedszkolnego konkursu plastycznego mającego na celu promocję naszego miasta. Wykonanie albumu z własnoręcznie wykonanych prac plastycznych o Koninie, zdjęć zrobionych wspólnie z rodzicami, wycinków prasowych. Zorganizowanie wystawki, ocena.
Projekt edukacyjny dla dzieci 3 i 4 letnich
„Jestem przyrodnikiem, dbam o przyrodę” – realizowany w roku szkolnym 2018/19 od 1 marca do 31 maja 2019r.
ZAŁOŻENIA OGÓLNE:
Celem projektu jest chęć przybliżenia dzieciom przyrody i utrwalenie prawidłowej postawy wobec zwierząt, roślin, które tworzą wraz z nami środowisko. To środowisko, w którym żyjemy jest bardzo zanieczyszczone i w związku z tym jest zagrożone. Niektórym gatunkom zwierząt grozi wyginięcie. Następne pokolenia mogą wpłynąć na zmiany i ochronę środowiska. Ważne by wszyscy ludzie teraz i następne pokolenia mogły żyć w zdrowym świecie. Tak ważne jest więc przybliżenie dzieciom świata przyrody, jej piękna poprzez obserwację oraz badanie i kształtowanie właściwych postaw wobec niej.
ZAGADNIENIA DO WYKONANIA:
- Jestem przyrodnikiem
- Wiosenna pogoda
- Ptaki
- Nowalijki
- Narodziny w przyrodzie – rośliny i zwierzęta
Projekt edukacyjny dla dzieci 5 i 6 letnich
„Wyczarować można wszystko” – realizowany w roku szkolnym 2017/18
CELE PROJEKTU
Głównym celem tego projektu jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka w zakresie:
- jego wrodzonych możliwości twórczych,
- poznawania i wyrażania siebie w formie ekspresji plastycznej,
- kształtowania twórczej postawy.
ZAGADNIENIA DO REALIZACJI:
- „Portret pani jesieni” – nakładane obrazy
- „Jesienne bukiety” – kompozycja z materiału przyrodniczego
- „Papierowe miasto” – makieta
- „Miałem sen” – malowanie na określony temat
- „Bombeczki jak z bajeczki”- praca przestrzenna z nieużytków
- „Prezenty – czyli cuda z rolki po papierze toaletowym?” – praca przestrzenna z nieużytków
- „Muzyka pędzlem malowana” – malowanie akwarelą
- „Zimą jest pięknie” – posypywane obrazki
- „Zima w górach” – technika batik stearynowy
- „Kreatywne rysowanie” – malowanie pastelą suchą
- „Pisanki – kolorowe malowanki” – rękodzieło ludowe
- „Wyczarowane z przydrożnych kamieni”
- „Wiosna – kulą malowana” – abstrakcja
- „Barwne motyle”
Projekt edukacyjny dla dzieci 3 i 4 letnich
„Spotkania z muzyką dla najmłodszych” realizowany w roku szkolnym 2017/18 od 1 stycznia do 31 marca 2018r.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
- zaszczepienie w sercach i umysłach dzieci chęci słuchania i poznawania różnej muzyki,
- wzbudzanie zainteresowań i emocji w zbiorowym muzykowaniu i słuchaniu muzyki,
- stwarzanie warunków wychowawczych i edukacyjnych do zdobywania wiedzy dotyczącej muzyki w szerokim tego słowa znaczeniu,
- eksperymentowanie rytmem i tańcem
ZADANIE PROJEKTU
Projekt edukacyjny ,,Spotkania z muzyka dla najmłodszych” był przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym. Realizowany był raz w tygodniu podczas zajęć dopołudniowych. Uwzględniał on, zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego, potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka. Podczas projektu dzieci poznały różne rodzaje muzyki, od muzyki dla najmłodszych po muzykę klasyczną: disco, pop, rock, reggae, muzykę poważną, góralską, ludową. Dzieci miały kontakt z instrumentami muzycznymi, możliwość eksperymentowania ruchem i tańcem.
Projekt edukacyjny dla dzieci 5 i 6letnich
„Podróże kulinarne po Europie” – realizowany od 1 lutego do 30 czerwca 2019r.
Cele szczegółowe projektu:
- Przybliżenie dzieciom położenia na mapie Europy wybranych krajów Unii Europejskiej,
- Poznanie Europy jako kontynentu,
- Wzbogacenie wiedzy dzieci o język, flagę oraz stolicę wybranych państw,
- Poznanie wybranych języków,
- Przybliżenie dzieciom znanych postaci wybranych krajów,
- Poznanie ważnych zabytków i arcydzieł wybranych Państw,
- Poznanie narodowych potraw oraz zwyczajów wybranych krajów UE,
- Kształtowanie postawy pożądanej społecznie – pełnej szacunku i tolerancji,
- Wychowanie podopiecznych w duchu prawdziwych wartości.
Zagadnienia tematyczne wykorzystane do realizacji projektu:
BELGIA – stolica Unii Europejskiej,
FRANCJA – stolica mody,
WŁOCHY – kraj pizzy i spaghetti,
GRECJA – kraina Bogów i starożytności